Igång igen (och på riktigt!)

Äntligen får jag möjlighet att fortsätta blogga. Eller möjligheten har väl egentligen funnits där hela tiden, självklart har den det – men ibland måste man nästan bli ”tvingad” till saker för att komma igång på riktigt.


Nu har vi på kursen turismutveckling ett projekt – och vad passar väl bättre som projekt än att jag utvecklar den här bloggen till en mer riktig turistblogg? Jag tycker personligen att det låter som en perfekt idé. Här kommer jag nu samla alla mina upplevelser som turist i Sverige, eller som turist i mina egna städer och städerna därtill. Motala, min hemstad. Stockholm, min före detta hemstad (eller en förort till Stockholm, men så specifik behöver man väl inte vara..)


Jag ligger något efter i planeringen och utförandet. Har inte kunnat se uppgifterna vi fått, av någon anledning. Men nu är jag igång. Och visst har jag väl tur att jag var i Stockholm under förra och förrförra veckan? Jag gjorde faktiskt några riktigt typiska turistaktiga saker, typiskt sådana som verkligen ska få sina inlägg här på bloggen. Jag hade önskat att jag fått möjlighet till uppgifterna tidigare, då hade jag självklart bloggat dagligen därifrån – men nu får istället mina upplevelser i Stockholm komma i efterhand. Men jag lovar er, varje turistupplevelse ska få sitt eget inlägg (men glöm inte att scrolla neråt, så ni inte missar de andra) Inlägg med bilder från veckorna som gått kommer – så håll till godo!

 

Inlägg skrivet den 25 maj 2010


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0