Mosebacke och Mosebacke Torg

Varför heter det egentligen Mosebacke Torg? Vad är det för namn på en liten (observera liten!) parkliknande plats med ungefär två bänkar och en kiosk i mitten? Ingen ger mig något svar, men tydligen heter det så. Det ligger liksom utanför ”självaste” Mosebacke. Utsikten över hela stan. För så känns det verkligen när man står där uppe på Mosebacke – att man ser ut över hela staden. Självklart är det inte riktigt så, men nästan – och är man turist vet man ändå inte hur stort ens resmål är, så just där och då skulle man lätt kunna tro att det där är allt. Och samtidigt inte bli ett dugg besviken när man inser att det inte är så.

 

Jag blev lite höjdrädd, när vi stod där uppe och tittade ut. Men det var fantastiskt fint. Vilken utsikt! Är man i Stockholm så nästan måste man gå dit. Nu var vi visserligen där på dagen, tidigt på dagen till och med, men jag lovar er att där skulle man kunna sitta länge. På kvällarna kan man köpa sig något gott att dricka, och då kan man defintivt bli kvar – var så säker.

 

En kaffe och en glass togs även på detta lilla Mosebacke Torg. Precis när du gått ner från ”det riktiga Mosebacke” ser du det lilla torget. Inte mycket för världen, men ändå väldigt mysigt. Och det var en solig dag idag – då behövs en uteservering!

 

 

Bild tagen ut från Mosebacke

 

Jag äter glass vid Mosebacke Torg.

Himla snyggt måste jag erkänna. Eller kanske inte.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0