Strögets mumma!

I den lilla staden Motala är det inte gott om caféer. Heller inte andra uteserveringar. Man får leta för att hitta dem, skulle man kunna säga (Okej, riktigt sant var väl inte det där, men nästan) Café Ströget känns som det mest populära. Så är det nog också. Hit kan du gå och sitta ute och se mot det så kallade Stora Torget (förvänta dig dock ingenting stort) Här är bäst att sitta om du vill se folk - känns som att alla Motalabor väljer Ströget framför något annat café. Så - vill du se folk - sätt dig där!

Här om dagen var jag på just Ströget med några av mina vänner. Dock var det inte så soligt som vi kanske hade hoppats, så det blir inneservering istället för uteservering - men det fungerar det också. En negativ sak med Ströget som ska nämnas är att de inte tar kort - det vill säga, du måste betala kontant. Väldigt negativt, enligt mig. Men annars skulle vi nog kunna kalla Café Ströget för Motalas populäraste café - missa det inte!

I ett senare inlägg ska jag berätta lite om andra uteserveringar här i Motala. Vi har faktiskt en som folk tycks glömma - håll utkik i bloggen framöver så slipper du missa det!

En bild från Café Strögets uteservering (dock från förra sommaren..)

Och ja, det är jag på bilden - med en så kallad Strögets Mumma,

en god kaffe latte med chokladsås och glass - definitivt mumma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0