Välkommen tillbaka!

Välkommen tillbaka till Turist i Sverige. Nu är det ny säsong - ny årstid - och nya turistiska utmaningar. Vad finns egentligen att göra i en liten stad på hösten och vintern? Slutar staden leva när sommaren inte längre värmer upp den? Eller kan man hitta saker att göra ändå?

Och hur är det i våran huvudstad - Stockholm? Vad händer där - och vad finns att göra för oss som kallar oss turister?

Under den här projektperioden kommer jag även dra in lite andra städer att turista i. Vilken är det ditt bästa tips till turister i just din stad? Det är den frågan jag kommer att ställa till vänner och bekanta runt om i andra städer i vårt avlånga land. Och hittade du just till min blogg? Berätta gärna vart du bor och dela gärna med dig av ditt bästa turisttips!

//M

Kommentarer
Postat av: Louise

Jag bor i Ludvika som ligger i södra Dalarna. Här finns massor att göra på vintern. Vi har massa bra skirdanläggningar i kommun.

Det är nästan alltid snö på vintern. Men det ligger ändå söderut, så det är inte så långt att åka för de flesta och inte så kallt att man inte står ut ;)

2010-11-11 @ 11:00:59
URL: http://isbjarne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0